KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS VIIKONLOPPU 1.-2.8.2026
12599. IS Viikonloppu 1.-2.8.2026
Ylläpito31.7.2026 klo 00:53
Huomenna kovis on kolme miikka teemalla, tekijöinä Vuokila/Kärkkäinen.2. pelaaja1.8.2026 klo 16:20
Miten sen sanoisin, etten taas vain toista itseäni. En keksinyt, joten: tykkään tästäkin piristävästä koviksesta. Yksi ? oli vähällä jäädä vaivaksi vaan eipä jäänyt.Tiedän kyllä, mistä lehdestä löydän itselleni vastenmielisiä ristikoita mutta IS-koviksissa sellaista ei vielä(kään) ole tullut vastaan.
3. Joutilas1.8.2026 klo 17:47
Osittain erittäin helppo, mutta kyllä nuo kurmeet kurmotti äitin lihapulliin, kaalilaatikkoon ja läskisoosiin tottunutta ja mieltynyttä ihan kohtuuttomasti. Lisäksi oli metsäläiselle muutamia muitakin outouksia, ettei risteävistäkään aina saanut apuja. No, täyteen kuitenkin tuli, siis ristikko. Maha pitää vielä täyttää, vaikkapa muikkukukolla. Ihan makoisat kiitokset! :)
4. Kuju1.8.2026 klo 20:27
Helppo päästä alkuun, mutta kun kolmaosa oli täynnä, niin sitten alkoi tökkiä. On nyt täynnä, mutta ihmettelen vihjeen "LISÄ" ratkaisun sopivuutta. Onko virhe minulla vai ristikossa?
5. pelaaja1.8.2026 klo 21:30
Nyt kun sanoit, Kuju, minäkin aloin kompastella sen kanssa näin jälkijunassa.
6. Tuomas L.1.8.2026 klo 21:32
Samaa mieltä, että LISÄ kaipaisi yhtä kirjainta.
7. Kuju1.8.2026 klo 21:56
Hyvä, että tuli tukea. Myös vihje "IDÄSSÄ VALLASSA" ei ole ihan oikein sekään.
8. iso S2.8.2026 klo 08:51
Lisän suhteen olen samaa mieltä, vähän on jäänyt vajaaksi. Idässä vallassa kelpaa minulle. Tietysti jos mielessään kuvittelee vihjeeseen verbin niin voi muuttua vääräksi. Väärin kuviteltu.Eilisillan istunnon perusteella ratkaiseminen tuntui samalta kuin (oletettavasti) leopardin peseminen. Iso osa tuli puhtaaksi (ratkesi) yllättävän helposti. Luulisi että kolmemiikkainen ja leopardi panisivat lujemmin hanttiin, mutta sitten onkin niitä mustia täpliä. Nitä en saanut vielä kirkastumaan!
9. Jiikoo2.8.2026 klo 10:58
Olisin niin mielelläni yrittänyt ratkoa, mutta kyvyt kävivät kepoisiksi. Piti siis täytellä. Näin julkaisupäivän jälkeisenä aamuna sentään se onnistui kevyesti.Elämäni kalleimman kalakeiton olen illastanut yksikseni 1980-luvulla Zürichissä, Bahnhofstrassen varrella (siellä päin kirjoittavat noin, ei Saksan saksan -straße). Ei tarvinnut edes kävelehtiä kauas, kun matkatoimisto oli bookannut minut nukkumaan samassa rakennuksessa toimivassa yömajassa. Sanoisinpa melkein, että oli hintansa väärti syömäelämys. Huomaan kirjoittaneeni tuon ravintelin nimen tähän ristikkoon.
10. Matias-Myyrä2.8.2026 klo 15:38
[Sori, että en pysy otsikon aiheessa, mutta tuosta edellisestä saisi värkätyksi vaikka runon.Jiikoo illasti Zürichissä
ravintelissa tyyrihissä...]
11. Justiina2.8.2026 klo 18:09
Lainaus: 8. iso S 2.8.2026 klo 08:51Lisän suhteen olen samaa mieltä, vähän on jäänyt vajaaksi. Idässä vallassa kelpaa minulle. Tietysti jos mielessään kuvittelee vihjeeseen verbin niin voi muuttua vääräksi. Väärin kuviteltu.
En hoksaa, miksi Kujun mielestä 'idässä vallassa' olisi virhe....siksi Iso S:n kommenttiin vastaus, että onhan verbeillä aikamuodot!
12. Kuju2.8.2026 klo 19:51
Justiinan viestiin toteamus, että en ylempänä täysin teilannut "Idässä vallassa" vihjettä. Se ei vain ole "ihan" ongelmaton, mutta voi sen selitellä passeliksi, kun verbi on vaikeuttamisen vuoksi jätetty pois. Jos ei olisi ollut syytä kommentoida "LISÄ" -vihjettä, niin en olisi tuostakaan maininnut.
13. iso S2.8.2026 klo 23:18
Nyt on leopardi päässyt pilkuistaan. Kaikki ratkesi sikäli omin voimin, että ihan itse googlailin apuja. Viimeinen sininen oli minulle täysin vieras, muista sen sijaan olen sentään joskus kuullut vaikkakaan en omin silmin nähnyt. Liikaa tietoa pieneen päähän, mutta menihän tämä muiden vaivojen lisänä!
KOMMENTOI