KESKUSTELUT > RISTIKOT > TÄTÄ VÄLTÄN

4747. Tätä vältän

heli k14.4.2009 klo 13:02
Laatija: mitä sanoja välttelet laatiessasi ja miksi? Nyt en hae fakkisanatyyppisiä vastauksia, vaan ihan tavallisia. Varmaan jotkut sanat ovat niin kuluneita, että niitä ihan karttelee. Onko jollekin tullut lähes pakkomielteeksi välttää TAAS-sanaa? Onko jokin sana tai rakenne pelastanut useasti umpikujalta?

Ratkoja: mitä ristikoita vältät? Itse en kovin paljoa välitä helpoista. Silloin kun niitä ratkon (lähinnä pitkittääkseni nautintoa päästä visaisempiin), käytän muutamaa piristyskeinoa. Joko kirjoitan jollain erikoisella tavalla (esim. nykyään koulussa käytössä oleva tyyppikirjaimisto tai vasemmalla kädellä) tai ratkon vain vaakarivejä.

Varmasti tästä on täällä puhuttu jo aiemmin, mutta lähteköön uudestaan kierrokselle, jos on lähteäkseen.
2. putko14.4.2009 klo 13:54
alan yhdestä kohdasta ja jatkan vain sanalla josta jo joku kirjain näkyvissä
3. Lauri Kultti14.4.2009 klo 14:07
Ratkojana:
Kryptoja vaikeutan siten, että en kirjoita itse ristikkoon yhtään kirjainta. Etsiskelen vain numeroita vastaavat kirjaimet ja pistän ne ylös ristikon vieressä olevaan numerotaulukkoon.
4. OP14.4.2009 klo 15:27
Kryptoja olen ratkonut viimeiset pari kuukautta Lauri Kultin tavoin.

"Pehmiksiä" ratkon siten, että en kirjoita sanaa, ennen kuin kaikki siihen liittyvät risteävät on ratkaistu.
5. RA14.4.2009 klo 15:58
Ratkojana:
En varsinaisesti vältä mitään. Ratkon silkasta mielenkiinnosta jopa ns. tylsiksi ennakoimiani ristikoita. Kryptoja tosin ratkon vain harvoin.

Helpoissa ristikoissa leikin joskus samaan tapaan kuin heli k, mutta niin, että yritän kirjoittaa ratkaisusanat mahdollisimman samanlaisilla kirjaimilla, mitä vihjeissä on käytetty. Onnistuessani se näyttää siltä kuin itse laatija tai kuvittaja olisi käväissyt ratkomassa ristikkoni. :-)
6. kp14.4.2009 klo 16:30
vältän kaikkinaisia ristikoita ja niiden laatijoita. omissa on ihan tarpeeksi :)
7. Ritu14.4.2009 klo 17:10
En mielelläni ratko jo jonkun toisen aloittamaa ristikkoa silloin , jos se on täytetty sekä tekstaus-että tikkukirjaimilla sekaisin tai muuten vaan epäselvällä käsialalla.
Kryptot eivät myöskään ole minun heiniäni. paitsi netissä, jossa on mahdollisuus käyttää kryptorenkiä tylsän toiston välttämiseksi.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *