3712. Notuli

sanoittaja4.12.2007 klo 07:26
Mietittiin appiukon kanssa NOTULI-sanaa. Rakenteellisesti hyvä ristikkosana, mutta käyttäisittekö te sitä? Tuleeko kenties merkintää tarkoittavasta notaatio-sanasta? Itse olen sitä mieltä, että ko. sanaa käyttää vain keski-iän ohittaneet satakuntalaismiehet ;D.
2. mie vaan4.12.2007 klo 08:16
Never heard, kun en ole tähän ikään mennessä sanaa oppinut tuskin kannattaa lähteä opettelemaan nyttenkän.

Kannattanee miettiä korvaavaa sanaa.
3. kuukkeli4.12.2007 klo 08:46
Aina luotettava (?!) Google löysi yli 200 linkkiä sanalle NOTULI, yksi viittaa merkintään, kuten arvelitkin, lisäksi Etelä-Afrikassa on tuon niminen paikka ja ravipuolelta tupsahti vastaan tämän niminen hevonenkin. Eipä aikaakaan, kun törmäämme sanaan Helsingin Sanomien ristikossa vai onko jo ollutkin?
4. sanoittaja4.12.2007 klo 09:29
Selasin googlen tarjoamia sivuja ja tulin siihen päätökseen, että se taitaa olla Porilainen murresana. Taitaa siis sopia pikemminkin Satakunnan kansaan kuin Helsingin sanomiin. Mieluummin ei kumpaankaan.
5. kuukkeli4.12.2007 klo 14:09
Olen samaa mieltä kanssasi, parempia vaihtoehtoja on melkoisen helppo löytää, mutta sanan perusrakenne olisi melko ihanteellinen.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *