KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS KOVIS 22.9

3608. IS Kovis 22.9

IiKoo25.9.2007 klo 11:36
Tiistai jo menossa, muttei vielä kommentteja kaks ja puol -Pallosesta, joten aloitetaan:

Aika standardikamaa mun mielestä, aukesi nopeasti eikä oikeesti mitään suuria tunteita herättänyt. Yksi vihjetyyppi tuntuu olevan niin Teemun vakiokamaa, että yleensä sellaista etsii jo heti kättelyssä ja löytyihän sekin sieltä jälleen.
2. Lauri Kultti25.9.2007 klo 13:39
Meinasin eilen kirjoittaa, kun en millään meinannut tajuta vihjeen AUHE ja saamani vastaussanan yhteyttä. Alkaessani kirjoitustani tajusin kuitenkin, mistä oli kyse. Olin sitten sen verran nolo, etten viitsinytkään kirjoittaa mitään. Muuten tämä ristikko kyllä oli ihan leppoisa ratkottava. Siinä yhdessä juonikohdassa (tarkoittanen samaa, johon IiKoo viittaa?) meni taas kerran kotva ennen kuin sen oivalsin.
3. Libero25.9.2007 klo 21:02
Elämä voittaa -aiheisesta pääkuvasta syntyi hyvä ratkaisulause ristikon oikeaan laitaan. Lauseen kolmesta sanasta sain jokaista erikseen tuumailla, minkä luen omasta puolestani ristikon ansioihin.

Sorvasin pyöristä-vihjeestä aivan uutta sanaa vastaussanaksi, vaikka tiesin hyvin, ettei se ole tarpeen. Kaikenlaista pitää kuitenkin yrittää. Tästä tuli ristikon jännin kohta: oikean ratkaisun myötä valkeni muutakin olennaista. Vihjeet "A4:N PAIKKA" (6), KUNINGASNIMI (7) ja TÄSTÄ IMEK (4) olivat mukavia. Koko vihjekokoelmasta kaksi vaikutti siltä, että ne olivat tulleet aiemmin sellaisinaan vastaan.

En ole vielä saanut sovitetuksi varman oloista vastaussanaa ylhäällä oikealla olevaan vihjeeseen, jossa esinettä kuvaavan piirroksen perässä on iso huutomerkki.
4. IiKoo26.9.2007 klo 09:58
Mun mielestäni se kyseinen kuvavihje on ihan selkeä. Onpahan hyvä osoitus siitä, että kun sama sana tarkoittaa ainakin kahta asiaa, niin ihmiset saa hämääntymään piirtämällä kuvan siitä toisesta...
5. Libero26.9.2007 klo 14:55
IiKoo: Ajattele, etten ehtinyt edes tuohon hämääntymisvaiheeseen! :) Kuvavihje oli kuin olikin tulkinnan varainen. Minulla oli tunnistamisvaikeuksia. Nimesin esineen yhdeksänkirjaimiseksi. Ja sitten kymmenkirjaimiseksi. Aamulla tuli mieleen, että voi kai tuollainen piirros esittää jotain muutakin.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *