KESKUSTELUT > RISTIKOT > SK 45 RISTIKKO

2124. sk 45 ristikko

matts14.11.2005 klo 07:48
Siinä oli ainakin kolme vihjettä joiden vastaussanaa ei pysty yhdistämään vihjeeseen (esim. HIUKSIIN>)
2. tonimikael14.11.2005 klo 10:23
matts, otapa suurennuslasi käteen! ;)
Juu siinä on nyt sattunut sellanen moka, että olen käyttänyt ulkoasustamisessa liian ohutta viivaa, joka ei sitten painojäljessä kunnolla näkynytkään. Eli HIUKSIIN-sanan H:n päällä on ruksi. Et ole ainoa, jolta sama palaute on tullut. Tilanne on korjattu seuraavia ristikoita varten. :)
Pahoittelen tapahtunutta.
3. moi14.11.2005 klo 13:09
miktes menee
4. moi14.11.2005 klo 13:11
nalle pieni karvatassu iloinen ja hassu löysi pienen sydämen punaisen ja lämpöisen luokse hyvän ystävän sydämen mä lähetän
5. EJlo14.11.2005 klo 17:46
Kiitos tonimikaelille nopeasta vastauksesta. Itselleni tuli kaikkiaan kolmeen kohtaan sellainen sana, jonka huomasin sopivan vinkkiin JOS niiden ensimmäinen kirjain olisi ruksattu. Niinpä vastauksesi mukaisesti otin suurennuslasin ja totta tosiaan, nehän olivat kruksattuja kaikki tyynni. Kyllä kertomasi parannus asiaan onkin aiheellinen, sillä ei voi olettaa että ihan kaikilla olisi suurennuslasi käden ulottuvilla. Ristikko oli muuten hyvä, ei liian vaikea, muttei missään tapauksessa ainakaan meikäläiselle liian helppokaan.Oikea yläkulma jäi viimeiseksi "purtavaksi" ja selvisi vasta iltamyöhään jo selällään ollessa.
6. Matti5.2.2006 klo 21:42
Siis SK:n 5/2006 ristikot.

Vuorossa oli Mirja Pihlajamäen kolmonen. Yleensä Mirjan kolmoset saavat repimään hiuksia, kun kaikki vihjeet ovat niin yleisiä, että mistään ei pääse kiinni. Ja mitään kikkailuja ei ole, on vain tyylin "mies, kala, vettä, nelijalkaisia" vihjeitä.

Nyt oli toisin. Olihan vihjeet vieläkin aika yleisiä, mutta kiva teema auttoi paljon, ja ratkonta oli taas hauskaa.

Eikä ollut oikeasti kolmonen, ainakaan IS:n asteikolla, ehkä kakspuolonen, ja mulle just hyvä niin. Ja jippoiluakin oli vähän - tarpeetonta vettä (4) oli kiva.

Lehden piilosanakin kirvoittaa kommentteihin. Laatijana uusi tuttavuus Hannele Hakala. Taatusti moneen vuoteen ei SK:n piilosana ratkennut siltä istumalta, 15 - 20 minuutin jälkeen, vaan piti nukkua yön yli. Syynä mm. ratkojan erilainen tyyli. Hän ei ollut niin perin ortodoksinen piilosanojen "vakiintuneiden sääntöjen" suhteen kuin esim. Eki tai Aulikki. Sekoittavaa tekstiä oli paljon, ja jotkut vihjeet saattaisivat aiheuttaa nyrpistelyäkin. Ristikko muistutti kovasti uusimman Sanasepon viimeistä piilosanaa, joka teetti kovasti töitä (lehti on jo hukassa, en pääse täsmentämään).

Mutta itse en nyrpistä. Virkistävä uutuus. Kiitokset Hannelelle.
7. Hannele9.2.2006 klo 13:49
Kiitos, Matti, piilosanani kannustavasta arviosta!
Osan kiitoksista voin ohjata Ekille, joka auttoi minua omilla kommenteillaan viilaamaan vihjeitä ja pisti minut kirjoittamaan parit vihjeet uusiksi.

Olen huomannut saman asian kuin sinäkin, että laatijoilla on oma "käsialansa". Minullekin Ekin ja Aulikin piilosanat aukeavat yleensä yhdeltä istumalta, ja nykyään myös Pentti Oskalan, vaikka alkuun hänen piilosanansa tuottivat vaikeuksia juuri tuon erilaisen "käsialan" takia.
8. Hannele9.2.2006 klo 13:54
Siis, edellisessä viestissäni piti lukeman Pertti Oskala.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *