KESKUSTELUT > RISTIKOT > SM-KISAILIJOIDEN (HARJOITUSRISTIKOT)

1654. SM-kisailijoiden (harjoitusristikot)

Zebraze1.6.2005 klo 16:00
Olis kiva tietää, mikä on SM-kisassa pärjännneiden
ratkojien harjoitusmateriaali. Kaikki? Matin Helpotkin?
2. Zebraze1.6.2005 klo 16:01
Miksi laitoin harjoitusristikot sulkuihin?
3. mor1.6.2005 klo 16:19
En tiedä ketkä kaikki luokittelet SM-kisassa pärjänneiksi. Itse olen parhaimmillani ollut kuudes, joten ehkä nipinnapin kuulun tuohon joukkoon.

Minulle ainakin kelpaa kaikki; läpikirjoitettavista huippuvisaisiin. Jotkut ratkojista kertovat keskittyvänsä vain vaikeisiin, mutta itse olen tässä vähän eri linjoilla. Juuri noiden helppojen kanssa saa kehitettyä ratkomisrytmiä ja
-nopeutta, jotka ovat SM-kisoissa hyvin tärkeitä asioita.

Tässä, kuten muissakin asioissa, oikeita tapoja on yhtä monta kuin ratkojiakin. Eiköhän sitä ratkomalla ja ratkomalla ja ratkomalla lopulta löydä sen omansa.
4. iso S1.6.2005 klo 16:32
Minä olen parhaimmillani ollut seitsemäs, joten ilmeisesti olen nipinnapin tuon joukon ulkopuolella. Vain kuusihan pääsee nykyään finaaliin, ja ennen vain kolme.

Minunkin ristikkoruokavaliooni kuuluvat kaikentasoiset. Peruskuntokaudella pääasiassa helppoja ja kesinkertaisia, tuonne kaksjapuol-pallosiin asti. Alkuerien lähestyessä yritän punnertaa joitakin visaisia, mutta edelleen myös helppoja.

Helpoilla oppii nopeutta ("sanaan ei saa jäädä makaamaan", visaisilla kolmannessa välierässä vaadittavaa kovuutta.

Kuten mor jo totesi, kukin taaplaa tyylillään. Yhden konstit eivät välttämättä tehoa toiseen. Tärkeää kuitenkin on luullakseni sekä määrä että laatu (huonosanaisia ristikoita ei tule kisassa vastaan, joten niillä harjoittelu on ajanhukkaa). Jonkin verran auttaa varmaan se, jos tietää laatijatiimin jäsenet ja ratkoo juuri heidän luomuksiaan.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *