KESKUSTELUT > RISTIKOT > JOTAIN OLI SULJETTAVA

1508. Jotain oli suljettava

Ylläpito4.4.2005 klo 10:47
Ylläpidon äänestystulos kääntyi illalla 3.4. viimein asentoon 2-1 sen johdosta, että HH:n alias Henry Haapalaisen tietokoneelta evätään pääsy näille sivuille. Useamman päivän mittainen nimimerkkirumba, syyttelyruletti, eipäs-juupas-ralli ja loukkausruljanssi taukosi näin ainakin yhdeksi yöksi.

Jos HH vaihtaa osoitetta, käy lainakoneella tai keksii jonkun muun tavan päästä tänne pysyvästi takaisin, sitten emme taida osata muutä kuin sulkea sivut kokonaan.

Sivustojen ylläpidoille annetaan kovin vähän mahdollisuuksia sellaista vastaan, joka ei kuuntele vastapuolta tai ole missään suhteessa rationaalinen. Jos tällainen taho osaisi edes sekunnin verran pysähtyä ajattelemaan "mitäpä jos ne eivät koko ajan valehtelekaan vaan kaikki on totta", maailma voisi yhtäkkiä näyttää toiselta.

Surullista on, että täällä tuskin käy juuri ketään, joka ei ymmärtäisi tilannetta. Show jatkuu oikeasti siis lähinnä HH:n omassa mielessä ja kaikki muut katsovat kuin ulkopuolelta jotain farssia/tragediaa. Valitettavasti se näytelmä pyörii kuitenkin myös tosielämässä eikä voi olla jättämättä jälkiään.

Ylläpidolla (ja useimmilla muilla täällä) ei edelleenkään ole mitään pahanjatkontoivotushalua HH:lle. Kukoistakoon lehtensä, vihertäköön puutarhansa, paistakoon päivä elämässään... kunhan tiemme eivät enää kohtaisi. Miksi niiden pitäisi? Niin, normaalissa yritysmaailmassa kilpailijat pystyvät kommunikoimaan, mutta kuten nimimerkki Reino sanoi 8.9.2004:

"Mitähän siitä seuraisi, jos esim: S-Ryhmän johtaja kävisi K-Ryhmän sivuilla joka päivä haukkumassa K-Ryhmän johtajan ja koko Keskon jäsenkunnan? Kuinka monta päivää tälläinen sallittaisiin?"
2. tjn4.4.2005 klo 11:26
Hiljaa mielessäni annan täyden tukeni ylläpidon päätökselle. En tule syyttämään hätävarjelun liioittelusta enkä pikaistuksissa tehdystä toimenpiteestä.

Päinvastoin, nostan hattua ylläpidon pitkämielisyydelle ja "paksunahkaisuudelle".

Täällä pohojanmaalla "kenttäoikeus" olisi puhunut jo silloin, kun ko. henkilön käytös alkoi osoittaa parantumattomuuden merkkejä. Ja siitä on jo monta kuunkiertoa.
3. Timppa4.4.2005 klo 11:26
Kiitos!:):):)
4. Ville4.4.2005 klo 11:33
Tätä sivustoa vähän aikaa seuranneena olin todella pahoillani siitä, että joku viitsiikin käyttää toisen yrityksen ystävällisesti tarjoamia mainioita, avoimia sivuja ala-arvoisiin, vailla mitään asiapohjaa oleviin hyökkäilyihin. Täysin oikea päätös, toivottavasti auttaisi edes vähän.
5. Reino4.4.2005 klo 11:38
Nyt teki Ylläpito viisaan ratkaisun. Kiitos!
6. ö4.4.2005 klo 11:45
Varmaan oikea päätös, mutta kenellekäs Viitamäen Antti nyt kirjoittelee?

Minulle jää Henrystä niin outo kuva, etten voi edes sanoin kuvata.
7. ö4.4.2005 klo 11:55
Eiköhän AV kirjoita asiallistenkin juttujen inspiroimana (kuten ennenkin) eikä pelkästään HH:n perspiroimana.

On se surkeeta että tällaiseen pitää mennä mutta onhan se niin että joku tolkku pitää olla palttoon repimisessäkin.
8. iso S4.4.2005 klo 11:55
No nyt mokasin! En tiedä miten lähettäjäksi kopioitui ö. Minä se olin.
9. Urputtaja4.4.2005 klo 12:03
Olen ollut moderaattorina eräällä palstalla, jonne voi kirjoittaa sekä rekisteröitynä että vieraana. Siellä ei olisi ihmetelty, vaan asiattomat viestit lähtevät heti, muutamasta tulee varoitus ja vastaavassa tilanteessa oli pistetty jäähylle ajat sitten. Myös tappelun muita osapuolia.

Itse löysin tämän palstan pari vuotta sitten. Alussa oli kiva käydä, ensin vain lueskelin, sitten kirjoittelin toisella nimimerkillä. Kun palstan ilmapiiri meni niin huonoksi, en viitsinyt kuin käydä ristikon täyttelyssä ja vilkaista vähän noita "humpuukiketjuja", kaikista muista jäi ikävä maku.

Tulin takaisin, kun tämä rauhoittui. Viikonloppuna ajattelin, että taitaa Urputtaja pitää vähän taukoa, koska taas ristikoiden ja sanaleikkien sekaan on tullut joutavaa, ehdottomasti poistamiskriteerit täyttävää aineistoa jollain muulla palstalla.

On täällä muutakin juttua, mikä pitäisi poistaa hyvien tapojen vastaisena, nimiin kohdistuvaa kritiikkiä, ilman että kyseinen henkilö on niissä osallisena - ellei siten käytä salanimeä. En ota siihen kantaa, onko kritiikki aiheellista vai ei, mielestäni vapaalla keskustelupalstalla ei saa henkilöitä arvostella. Ei saa arvella kenenkään oikeaa nimeä tms.

En suosittele jatkossa kirjoittamaan ketään tyyliin "Urpu Urputtaja on surkea laatija", enkä Urputtaja-ristikot ovat surkeita, vaan näin: "Urputtaja-ristikot ovat huonoja, koska.. ".

Jatkakaamme iloisilla aiheilla eteenpäin, keskustellaan, moititaan, kiitetään, annetaan kritiikkiä, mutta ei mennä henkilökohtaisuuksiin, sovimmeko yhdessä näin?
10. ö4.4.2005 klo 12:09
Iso S> Meissä kaikissa asuu pieni ö :)
11. JTak4.4.2005 klo 12:11
Mielestäni ratkaisu oli oikea, koska ylläpito on niin pitkään yrittänyt hoitaa asian kuntoon järkeä puhumalla. Monen palstan ylläpito ei olisi näinkään pitkään jaksanut.
12. Kaitsu4.4.2005 klo 12:29
Urputtajan kirjoituksessa on paljon ajateltavaa meille. Eräs mielestäni olennaisin on tuo "henkilökohtaisuuksiin" menevä kirjoittelu. Myös nimimerkin takana on henkilö tunteineen ja arvoineen, joita mielestäni on kunnioitettava, vaikkei niihin yhtyisikään.

Toinen minua ärsyttävä piirre on perustelemattomat väittämät. Heittämällä villin väittämän, saa varmasti keskustelua aikaan, mutta pitäisi olla kykyä perustella väitteensä.

Mietitään ennen kuin kirjoitamme tänne, olisimmeko valmiita sanomaan saman asian julkisesti. Sarkasmi, ironia ja muut tehokeinot, joita eräät taiturimaisesti täällä käyttävät, piristävät mielestäni sivujen sisältöä, mutta harkitsemattomasti käytettyinä nuo tehokeinot kääntyvät itseään vastaan.

Silloin kun toisen esittämät asiat saavat mielen kiehumaan, on aika lopettaa kirjoittelu ja pyrkiä rauhoittumaan. Asiat saavat riidellä jos niin on tarpeen, ei henkilöiden niiden takana tarvitse toisiaan vihata.
13. Ylläpito4.4.2005 klo 12:34
Ei ole kohteliasta puhua "poispotkitusta", edes viitteellisesti, koska hän ei pysty puolustautumaan. Näin on meille useampikin sanonut ja oikeassahan he ovat.

Unohdetaan koko HH!
14. Tiedoton4.4.2005 klo 12:55
Miksi nyt vasta?
15. Pena4.4.2005 klo 13:01
Parempi tietäen myöhemmin,
kuin tiedottomana aiemmin.

(Ihan ite keksin tuommosen sananlaskun. Vaan siltähän se kuulostaakin?)

d=))
16. Ritu4.4.2005 klo 13:11
Olen samaa mieltä, että keskustelu ko. henkilöstä sai pisteensä, kun ylläpito ilmoitti sulkeneensa jotain.

Tällaisissa ikävissä episodeissa kun ei ole voittajia, on pelkästään häviäjiä.
Mutta mikä olikaan elämän tarkoitus? Se oli ikävän karkoitus, eli siirtykäämme ristikoihin, sanaleikkeihin ym. mukavaan. Siihen, mikä on ollut tämän sivuston parhainta antia aina.
17. Juhani Heinö4.4.2005 klo 15:21
Laitanpa tähän sitten "loppukevennyksen". Terveiset ö:lle.
18. Lettu4.4.2005 klo 15:37
Terveiset myös minulta isö S:lle ja iso S:lle.
Itse en tohtinut muuttua letusta lätyksi tai vaikkapa plätyksi, mutta vosipa se minultakin onnistua - mulla olisi silloin 3 nimmaria samalla ajalla!
19. airisto4.4.2005 klo 17:04
Olikohan näin jyrkkä toimenpide todellakaan aiheellinen. Iltaisin päivän kiireiden jälkeen on ollut nautittavaa avata sivut ja katsoa ketkä taas ovat tukkanuottasilla. Jos pikku riitely/panettelu/v....ilu saa jonkun tolaltaan, niin pysyköön poissa niiltä säikeiltä, ei niitä kukaan käske lukemaan. Ei niin maailmaa paranneta, että ajetaan v....mainen henkkilö pois tiukkapipoisten hiekkalaatikolta...
20. ö4.4.2005 klo 17:22
Minulla on kyllä vähän samoja ajatuksia kuin airistolla. Ilmeisesti kuitenkin enemmistö palstalaisista pahoitti niistä kirjoituksista mielensä.

Joku fiksu vastarannan kiiski tekisi kyllä eetwarttia tälle palstalle.
21. airisto4.4.2005 klo 17:26
Ruvetaan me vastarannan kiiskeiksi niin saadaan säpinää aikaan.
Fiksuksi kiiskeksi minusta ei taida olla mutta hoida sinä se puoli.
Saadaan taas hekotella iltaisin :)
22. ö4.4.2005 klo 17:33
Fiksuudesta on maassamme iso pula eikä sitä ainakaan täältä Pohjois-Satakunnasta löydy.
23. Antti Viitamäki4.4.2005 klo 17:35
Tämän jälkeen yritän olla palaamatta aiheeseen, mutta tekee vain mieli vastata airistolle:

"Tiukkapipoisten hiekkalaatikko"? Kyllä minun nähdäkseni pois ajettu henkilö itse ajoi kaikkein tiukkapipoisinta linjaa tällä foorumilla. Mutta tämä siis on vain ja ainoastaan minun mielipiteeni.

Yleisemmin ottaen olen äärimmäisen pahoillani siitä, että koko tämä sotku on ylipäätään päässyt tapahtumaan. Kirpeäkin keskustelu on aina parempaa kuin ei keskustelua lainkaan. Toisaalta täällä ei ole koskaan ollut pulaa hyvästä keskustelusta - aika ajoin turhanpäiväinen on vain varastanut shown. Erilaisuus kunniaan, mutta rajansa huonolla käyttäytymiselläkin.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *