KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS VIIKONLOPPU 26.-27.9.2026
12813. IS Viikonloppu 26.-27.9.2026
Ylläpito25.9.2026 klo 13:50
Huomenna Tonin Pehmis ja Jarin/Helin Kovis 3-.2. Jiikoo26.9.2026 klo 10:50
Aamukahvittelu sujunut Keräsen kivan Koviksen merkeissä. Täyttynyt on, mutta valehtelisin jos väittäisin pärjänneeni omillani. Vihje ”SEDAN AVEC?” jäi mysteeriksi, mutta risteävien avulla sain siihen piilokirjaimettoman ratkaisusanan, jota lienee uskominen.
3. Jiikoo26.9.2026 klo 11:29
Hyödynsinpä tällä kertaa Koviksen perään myös Taviksen ja Piiliksen. Niissä enemmän täyttelyn kuin pähkäilyn makua, mutta mukavaa verryttelyä yhtä kaikki!
4. Utra26.9.2026 klo 12:46
Täten ilmoittaudun itsekin niiden joukkoon, jotka eivät ymmärrä vihjettä SEDAN AVEC?Hiukkasen raavitutti päätä myös "yleisempiä ilman metroa". Keksin vihjeen jujun lopulta eräässä paikassa - en kerro, mikä se oli, mutta se oli pieni huone ja olin siellä yksin.
5. Jiikoo26.9.2026 klo 15:12
SEDAN AVEC selvisi oitis, kun palasin nyt reilun tunnin ulkoilun, lounaan ja espresson jälkeen näihin paperitöihin. Kaksi kirjainta ratkaisustani meni vaihtoon, mutta ratkaisukoodiin ei sentään tarvitse kajota.
6. Joutilas26.9.2026 klo 16:37
Muutamia naurattavia (ei naurettavia) vihjeitä. Muutaman vihjetyypin toistuvuus siinä ja siinä, oliko liikaa samaan ristikkoon. Vaikeusaste mielestäni 2½. Kaiken kaikkiaan kuitenkin meni reippaasti positiivisen puolelle. Kiitokset!
7. Kuju26.9.2026 klo 19:10
Kaksipuolikkaaksi noteeraisin, joskin lounaan ja kaakon kulmat takeltelivat.
8. Utra26.9.2026 klo 20:22
Olen harrastellut hieman piiliksien laatimista, omaksi ilokseni, eivät taitaisi mihinkään kelvata. Hauska oli nähdä, että nyt viikonloppupiiliksessä sanan V9 vihjeen keskeinen osa oli sama kuin omassa muutaman viikon takaisessa pöytälaatikkolaatimuksessani samalle sanalle. Ehkä minullakin on edes hieman jotain piilevää potentiaalia, kun saan itsenäisesti aikaiseksi samanlaisen vihjeen kuin alan konkari.
9. Rampe26.9.2026 klo 20:33
Ristikko tuli täyteen ja uskoakseni oikein ratkottunakin, vaikka vieläkin on ymmärtämättä pääkuvan ja sinisten yhteys."Sedan avec"-vihje selvisi vasta kun ratkaisusana oli risteävien avulla selvinnyt.
Ja kun se aukesi, ratkaisua ei taarvinnut epäillä.
10. Kuju26.9.2026 klo 20:39
Rampe: Jos olet oikein ratkonut, niin miten ihmeessä et ymmärrä pääkuvan yhteyttä rstkaisuihin? Sen sijaan Sedan Avec on käsittämätön.
11. Rampe26.9.2026 klo 21:08
Kuju, ehkä tuo ymmärtämättömyyteni johtuu nimimerkki Happosen ristikoiden vaikeusasteina käyttämien tuoppien lukumäärän kasvamisesta yliannostuksen puolelle. Mutta uskon, että kun "Sedan avec" sinulle aukeaa, ihmettelet mikset tajunnut sitä heti. Niin käynee myös minulle pääkuvan kanssa.
12. Utra26.9.2026 klo 21:16
Jep, sedan avecin kanssa pääsee kokemaan juuri sen hämmennyksen, että olisihan se pitänyt heti tajuta. Eikä sitä lopulta tarvinnut kauankaan miettiä kun otti miettiäkseen. Perinteisillä jipoilla tuokin vihje on luotu.Siniset minulla vielä haussa. On ne varmuudella oikein ratkottu, mutta se, miten nuo kaksi sanaa kuuluu johtaa pääkuvasta on vielä päänvaivana.
KOMMENTOI