KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS 20.11

1234. IS 20.11

Esko Kalervo20.11.2004 klo 21:15
Kun en oikein tiedä, pitäiskö näitä säikeiden määriä yrittää säästää vai painottaa enemmän asian kohdentamista, avaan uuden.
Antti S tuossa hiljattain pohdiskeli, että vihjetyypit tuppaavat vähenemään ja on haasteellista löytää uusia.
Olisko Teemu kuitenkin onnistunut keksimään ihan mukavia ei-ihan-vanhan-radan hykräytyksiä esim. Roolein? -vihjeellään.
Mukavasti hetkauttivat myös Valkoisen lähde ja Harkitse!.
Huilu ja viulu! -vihjeen ja vastaussanan välisen yhteyden oivaltamiseen ei vielä lauantaille annosteltu äly riittänyt - Maiju varmaan auttaa!
Jos vaikka ovat jotain minulle outoja sarjakuvasankareita - vähän niikuin uuden ajan Hinku ja Vinku?
2. Eki20.11.2004 klo 21:20
Huilun ja Viulun kanssa ollaan niin perinteisen sarjakuvan äärellä, ettei siitä enää perinteisemmäksi juuri mennä.

Kovis 27.11. tulee olemaan semmoinen, että keittiöratkojan tiedot eivät loppuun asti riitä, että tulkoon varoituksena. Alf iskee!

Kovis 4.12. lienee jokseenkin puhdasta keittiöratkontakamaa. Siitä vastaan minä.
3. Esko Kalervo20.11.2004 klo 23:08
Kiitos Eki orientoitumistiedosta, tämä on sitä, mitä olen toivonut.
Tietoa siitä, millä oivallus- ja onnistumisuskolla keittiöratkojan kannattaa käydä kimppuun! Tämä tieto korvaa ristikon harmausmerkinnät: "tässä saattaa arkitieto jäädä vajaaksi".

Ihan muuta höpö-juttua äskeiseen nähden: käydä kimppuun - kuin sika limppuun - sianlihaa limppuun - lihaa leipäkuoreen eli lihakukko. Mitähän tästäkin irtoaa? Ei välttämättä yhtään mitään, mutta kyllä kansa tämänkin jotenkin "tiesi": sikaa laittoi limppuun - joopa-joo?
4. Pena21.11.2004 klo 07:36
"Höpö-juttua" lisää:

1. Eki: Mielipiteitä kaivataan! 4.3.2003 klo 13:40

http://www.sanaristikot.net/keskustelut/index.php? p1=vast.php&p2=info_3.php&id=1&alku=1215&t=k2

12. Artesaani-77: Sanoilla saivartelua..., 21.3.2003 klo 10:11

http://www.sanaristikot.net/keskustelut/index.php? p1=vast.php&p2=info_3.php&id=12&alku=1200&t=k2

123. ile: Väärin ymmärrettyjä henkilöitä, 29.5.2003 klo 18:44

http://www.sanaristikot.net/keskustelut/index.php? p1=vast.php&p2=info_3.php&id=123&alku=1095&t=k2

1234. Esko Kalervo: IS 20.11, 20.11.2004 klo 21:15

Mikähän otsikko tulee viestiin numero 12345? Milloinkahan tuo otsikko perustetaan? :-)


Sitten (jopa!) vähän asiaakin: Minulla HUILU JA VIULU avautui ensimmäisenä! Viimeisenä se yläreunan rakennustyömaa. Kerralla en saanut täyteen, piti nukkua yön yli. Aamulla ratkesi!

Ah aamua! A haamua! Ahaa mua!
5. Matti21.11.2004 klo 12:55
Titta, Esko Kalervo ja Teemu olivat päässeet ristikkoon.

Rakennustyömaan sana vähän nyrpistytti nenää. Mutta se olikin kivan ristikon ainoa. Roolein?!

Uusimmassa SK:ssa Mirja Pihlajamäellä oli vihje vettä saappaassa. Ni tietysti aapa. Paitsi että ei ollut aapa, vaan muu vähintään yhtä hauska.
6. Esko Kalervo21.11.2004 klo 17:03
Vettä saappaassa vihjeen ideahan on ihan hauska, mutta vastaus vaatii kirjatietoa.
Ihanaa, että jäit Matti jumiin Roolein?-vihjen kanssa – pidin sitä ristikon parhaana!
Hä-hä-hää!
7. Matti21.11.2004 klo 18:12
Esko Kalervo, ikävä riistää vahingonilosi, mutta en jäänyt siihen jumiin. Ihailin vain :-)

Tarkoitukseni ei ole roihauttaa vanhaa keskustelua taas käyntiin, mutta täytyy ristikoissa sen verran kirjatietoa sallia, että vettä saappaassa selviää. Muuten ristikoista tulisi aika tylsiä.

Kuten olen aiemmin todennut, ristikoissa on kolme ulottuvuutta, verbaalinen, kombinatorinen ja yleistiedollinen. Näitä kaikkia tarvitaan.
8. Esko Kalervo21.11.2004 klo 19:44
Ja kombinatorinen kombinoi siinä välissä.
9. ile21.11.2004 klo 20:01
Olipa helppo Pallosen ristikko tällä kertaa viikonvaihteen Koviksena.

Aikaa ratkomiseen kului puolisen tuntia, ja siitäkin ajasta osa kului HIFK:ta kannustaessa.

Hyvä ristikko silti.
10. Pena22.11.2004 klo 17:03
Onkohan nuo lähetysohjeet ajan tasalla? Pehmis ja Kovis ovat numeroidut, niinkuin muutkin IS-ristikot nykyään. Silti ohjeessa neuvotaan lähettämään vastaukset "vanhalla tyylillä".

Kukahan tietäisi? Veli juh?

Miksi turkulainen laittaa suolaa sipsipussiin? Koska pussissa lukee "pansuolaa".

Pehmeä vitsi! (c:
11. V-R23.11.2004 klo 16:22
Nyt se on täytetty. Elen tunti ja tänään toinen.
Onneksi näitä ristikoita voi ratkoa palkkaa nauttinen. Vapaa-aika ei oikein tahdo enää riittää.

Ensin valkeni oikea alareuna, sitten yläosa ja lopuksi
pääkuvan alaosa.

Matti mainitsi, että Esko Kalervokin on päässyt ristikkoon.
Tämä ristikon ulkopuolelta tuleva vihje ei ole vielä auennut.
(Tai ehkä sittenkin ;))
12. Matti23.11.2004 klo 16:54
Sen joko tietää (näiden sivujen ahkera lukija) tai sitten ei - ei sitä voi hoksata.

Mulla tökki pahiten oikea yläreuna, kun jäljennös ei ollutkaan se tarjoamani. Palataan.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *