KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS VIIKONLOPPU 29.-30.11.2025
12143. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Ylläpito28.11.2025 klo 01:10
Huomenna kovis 3 Skyttä/Kärkkäinen ja makea pehmis Pallonen/Lavonius. Piilis Parkkiselta. Kärkkäinen myös kirjoittaa paljon mielenkiintoista asiaa eri-ikäisistä ratkojista Ristikkoakatemian palstalla.2. Ville28.11.2025 klo 12:32
Skyttä houkuttaa ostamaan Iltiksen.
3. Kuju28.11.2025 klo 14:30
Kun edellinen kakspuolikas oli kolmostasoa, niin vastaavasti tämän kolmosen pitäisi sitten on kakspuolikastasoa. Mutta tuo "Skyttä" panee kyllä epäilemään moista. Taitaa olla kolmepuolikas tulossa...
4. iso S29.11.2025 klo 10:53
Miksi Skytän ristikko on paras, olipa liian vaikea tai ei? Siksi että siitä tulee aikanaan anatomia. EI olisi huono juttu jos muut kovisten laatijat seuraisivat esimerkkiä. Muutama urhoollinen on ajoittain näin tehnytkin.
5. Funny29.11.2025 klo 10:57
Skytän juonet kenties kaipaavatkin enemmän selittelyä kuin muiden. On siellä välillä sen verran erikoisia juttuja.
6. Lauri Kultti29.11.2025 klo 21:52
Kylläpä pääkuvan alinen alue ja oikeastaan koko vasen laita jumittivat pitkään. Mutta työlään pohdinnan (ja yhden "varman" vastaussanan muuttamisen!) jälkeen voi taas keskittyä muihin askareisiin
7. Joutilas30.11.2025 klo 08:20
Sama alue, kuin 6. Lauri Kultti, kangersi minullakin eniten. Nyt saatiin myös skytismejä ja rakennevihjeitä ihan riittävästi. Pääkuvan siniset olivat melkoisen helposti aavistettavissa. :) Muutamista vihjeistä/ratkaisuista en tarkalleen ottaen ole ihan samaa mieltä laatijan kanssa. Ylhäällä olevan valokuvan kaunotarta en tiennyt, enkä tiedä vieläkään, mutta jotain sain hänestä selville. Auvoisinta antia minulle oli vihje "mitkä lyhyitä?". Kiitokset.
8. Jiikoo30.11.2025 klo 11:07
Lainaus: 7. Joutilas 30.11.2025 klo 08:20”Auvoisinta antia minulle oli vihje "mitkä lyhyitä?"”
Epäuskoisen huvittunut olin minäkin tuon kohdan eilen äkättyäni! Töitä on silti yhä jäljellä, koossa vasta 6 tai 7 avainkirjainta 9:stä ja oikeassa laidassa laajalti tyhjää. Voi hyvinkin jäädä kesken, mutta eipähän olisi eka kerta kun älli ei riitä tämän laatijavelhon kieroilukolmosiin. Lunttausyrityksetkään eivät tahdo auttaa.
9. kaarina talsio30.11.2025 klo 11:18
Mulle koko ristikko ihan mysteeri. Voisko joku vihjata jotain? Olisin kiitollinen
10. Ylläpito30.11.2025 klo 11:27
Valitettavasti apuja ei anneta palkintokisan aikana.
11. isoäiti30.11.2025 klo 12:57
Melkoisen aivovoimistelun jälkeen päätin, että Kovis on valmis, vaikka en ole ihan varma yhdestä sanasta. Oikea puoli ratkesi melko sujuvasti, mutta vasen puoli vaati ainakin tuplasti aikaa oikeaan verrattuna. Kertaalleen siitä piti iso osa pyyhkiä pois, kunnes jonkinlainen ratkaisu hahmottui. Pääkuvien aiheet olivat kuvasta arvattavissa, mutta vasemman puolen eka sana takkusi sen takia, että "Maxin kanssa sijoittui" vihje oli minulle hankala. Kovisluokitus vähintäänkin oikea. Jään odottelemaan anatomiaa, jonka tekijä kiitettävästi aina julkaisee. Pidin kyllä ristikosta, kovis saakin olla kovis, kiitos.
12. pelaaja30.11.2025 klo 14:17
Olen isoäidin kanssa samaa mieltä siitä, että kovis saakin olla kovis. Siinä on tosin se nurja puolensa, että ristikkoa ei sitten vällttämättä osaa ratkoa. Tilanne on uhkaava mutta joitain herkullisia kohtia olen jo saanut valmiiksi. En silti vielä ennusta lopputulostani suuntaan enkä toiseen. Jää nähtäväksi, saanko olla tyytyväinen vähään vai paljoon.
13. Ville30.11.2025 klo 15:58
Hieno kovis! Ei kai tarkoitus olekaan, että joka ainoa yrittäjä saisi ristikon valmiiksi ihan ilman omaa yrittämistä ja ilmaiseksi, kaarina talsio (9). "Mitkä lyhyitä" oli minustakin makoisa vihje ja yläreunassa olevan naisen luulisi kaikille olevan tuttu, jos on vähänkin vaivautunut seuraamaan uutisia meiltä ja muualta, huom. Joutilas (7).
14. Jiikoo30.11.2025 klo 18:16
Hidasjärkisyys ei ole näissä puuhissa hyve. Kahtena päivänä olen tätä vähitellen umpeen ahertanut, eikä lopputulos ole satavarma vieläkään. Ristikon 11 (?) yksilöitävää henkilöä sentään selvisivät :•) Yhteen ruutuun on vielä tunkua kahden kirjaimen verran; onneksi tuo ruutu ei kuulu ratkaiseviin. Luulen, että ymmärrysvajeeni ei uhkaa niitä tärkeitä numeroituja (1–9) ja uskaltaudun sijoittamaan toivorikkaana 1,19 € tavoitteena satsauksen 84-kertaistuminen.
KOMMENTOI