KESKUSTELUT > RISTIKOT > SK 49/2023

11414. SK 49/2023

kaplas7.12.2023 klo 15:59
Parkkisen piilis (minulle) lempeähkö, ei siis liene kovin hankala?
Keräsen 2-tähtinen tähtiensä arvoinen, jopa rapiat päälle? Vielä vähän jurnuttaa...
2. kaplas7.12.2023 klo 17:45
Keränen oli mainio.Ulkoasuunkin tottui nopsaan.
Mukavaa kaamoksentappamisohjelmaa!
3. mats7.12.2023 klo 22:00
Molemmissa sain kyllä vähän miettiä (olen taantunut ratkonnassa, sen olen huomannut), eivät olleet läpikirjoitettavia. Hyvät tehtävät.
4. mattip7.12.2023 klo 22:40
Nettiversioissa ei näy tekijänimet. Jos ei tunne käsialaa tai "käsialaa", niin jää kreditit antamatta - harmi! Mutta minäkin tykkäsin ratkaista. Ristikon rasvaa tinassa oli kyllä hauska!
5. Jiikoo9.12.2023 klo 09:51
Eipä tullut kumpikaan tehtävä täyteen ensi-istunnolla, vaikeutta sopivasti siis kummassakin! Parempi myöhään kuin ei silloinkaan, nyt molemmat on täytetty ja ymmärretty, kuittaukset on saatu sp-vastauksista ja sopii jäädä odottelemaan. Aika monta vastausta onkin ehtinyt mennä sen jälkeen kun viimeksi on pankkitilille tupsahtanut SK:n suunnalta jotakin! Kovin mainittavaa tuntipalkkaa ei ponnisteluista voisi laskea, jos mahdollisen palkinnon kaikille lähetetyille vastauksille jyvittäisi... Mutta onpahan sentään harrastus, jonka ”tuotoista” voi edes odottaa pientä balsamia haavoihin!

:•D
6. Elva9.12.2023 klo 13:36
Ristikon oikea puolisko ratkesi hyvää vauhtia, mutta vasen puoli olikin sitten työläämpi, täyttyi kuitenkin lopuksi. Piilis oli myös kivaa ratkottavaa, vaati juuri sopivasti hoksottimia.
7. TKu9.12.2023 klo 15:24
Nyt oli sopivat tehtävät! Piilis tuntui aluksi tosi työläältä, mutta kolmen kierroksen jälkeen se oli yhtä vaille valmis, joten ei se ihan vaikeimmasta päästä ollut. Sen yhdenkin sain kiinni heti kun huomasin tehneeni pikkuisen huolimattomuusvirheen yhdessä risteävässä sanassa.

Ristikkoon piti tietenkin kirjoittaa ensimmäiseksi ylempänä mainittu tinarasva-kombo. Ratkaisu eteni vähän haarukoiden sieltä täältä palasia kerrallaan, koillisnurkka viimeisimpänä. Joidenkin piirrosvihjeiden tulkinnassa minulla oli jonkinmoisia vaikeuksia. Ehkä pitää hankkia uudet lasit. Mutta tähditys oli mielestäni kohdallaan.
8. Inga9.12.2023 klo 21:08
Miten "seonnut toripulu" pitäisi käsittää?
Yhteen vai erikseen?
Muuten ristikko täyttyi mukavasti.
9. matts9.12.2023 klo 21:11
8 Inga
kyseessä on palkintotehtävä, ei vielä lisävihjeitä tai apuja.
10. Inga10.12.2023 klo 19:25
9. mats
Pahoittelen, en tarkoittanut mitää apuja.
Vain ihmettelin, kun en ole aiemmin tämän tyyppisiin törmännyt.
11. matts10.12.2023 klo 22:00
Inga, kyseessä on kyllä viimevuosina paljon käytetty vihjetyyppi.
12. Heppu11.12.2023 klo 20:10
Posti kuskailee tätä lehteä miten sattuu. Tänään sattui. Ristikko oli tosiaan paikoin tiukempi kakkonen. Pari kuvaa oli kovin epäselvää, mutta pääkuva erikoisuudessaan sitäkin selvempi. "vastaankin" vihje on saanut jotain ylimääräistä pilkkua seuraansa. Johtuuko siitä vai jostain muusta etten saa piilokirjainta osumaan. Aine -sana näyttää olevan hyvin monenlaiseen ratkaisuun aukeava vihje.

"Viimeisen päälle" ratkaisu on minulle outoa kieltä.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *