KESKUSTELUT > RISTIKOT > IISAKIN RISTIKOT ALBUMI

11384. Iisakin Ristikot Albumi

Rune10.11.2023 klo 09:29
Nappasin kaupasta mukaan Iisakin Ristikot Albumin 2/2023. Näyttääpä olevan taas pullollaan mielenkiintoista ratkottavaa: laadukkaita ristikoita laidasta laitaan.

Kiitokset laatijoille:)
2. Aleksanteri10.11.2023 klo 13:42
Oliko ratkaisut samassa lehdessä ja palkintoja minimaalisesti kuten edellisessä numerossa? Jos näin,en osta!
3. Pekku10.11.2023 klo 13:47
Ratkaisut näkyy olevan mukana, jää minultakin kaupan hyllylle. Toki se on hyvä harjoittelulehti niille jotka aikovat siirtyä vaikeisiin ristikoihin, suokaamme se siis heille ratkaisuineen.
4. Rune10.11.2023 klo 14:38
Lainaus: 3. Pekku 10.11.2023 klo 13:47
Ratkaisut näkyy olevan mukana, jää minultakin kaupan hyllylle. Toki se on hyvä harjoittelulehti niille jotka aikovat siirtyä vaikeisiin ristikoihin, suokaamme se siis heille ratkaisuineen.

Eipä kyllä haittaa vähääkään, vaikka ratkaisut lehdestä löytyvät. Ei niitä ole mikään pakko mennä vilkuilemaan.

Palkintojen toivossa ei mielestäni kannata ristikoita ratkoa. Lehtien postitusmaksulla (esim. Iisakin Ristikoiden postitus vuodessa 12 x 4,30 €) tienaa jo vaikkapa juuri Iisakin Ristikoiden vuosikerran.
5. Tarja10.11.2023 klo 20:12
Lainaus: 3. Pekku 10.11.2023 klo 13:47
Ratkaisut näkyy olevan mukana, jää minultakin kaupan hyllylle. Toki se on hyvä harjoittelulehti niille jotka aikovat siirtyä vaikeisiin ristikoihin, suokaamme se siis heille ratkaisuineen.

Minun maalaisjärkeeni ei millään mahdu, että ratkaisujen olemassaolo samassa lehdessä ristikoiden kanssa tekee laadukkaista ristikoista jotenkin halveksittavia. Kaikkiin ristikoihinhan on ratkaisu. Toisiin ne julkaistaan ennemmin, toisiin myöhemmin. Ei ratkaisujen julkaisuajankohta vaikuta millään tavalla siihen, onko ristikko vaikea tai laadukas tai kenelle suunnattu. Siihen vaikuttaa vain se, kuka ristikon on laatinut. Ja jos laatijat ovat enimmäkseen samoja kuin Iisakissa, on lupa odottaa - ja kokemuksesta sanoa - että ristikot Albumissa ovat aivan yhtä tasokkaita kuin ennenkin. Riippumatta siitä, milloin ratkaisut ovat ratkojan nähtävissä. Kyllä aikuisilta ihmisiltä pitäisi voida sen verran odottaa itsehillintää, että jättävät ratkaisut katsomatta, jos on ylipäätään halua ratkoa ristikoita omien aivojen avulla. Minä ainakin odotan innolla huippuristikoiden vihjeiden oivalluksista saamaani nautintoa. 35 sivua Salon, Skytän, Joutsin, Keräsen ja kumppaneiden laatimia ristikoita. Enpä heti keksi, mistä paremmin vaativaan ristikkonälkään tyydytystä saisi.
6. Rune10.11.2023 klo 20:40
Lainaus: 5. Tarja 10.11.2023 klo 20:12
Lainaus: 3. Pekku 10.11.2023 klo 13:47
Ratkaisut näkyy olevan mukana, jää minultakin kaupan hyllylle. Toki se on hyvä harjoittelulehti niille jotka aikovat siirtyä vaikeisiin ristikoihin, suokaamme se siis heille ratkaisuineen.

Minun maalaisjärkeeni ei millään mahdu, että ratkaisujen olemassaolo samassa lehdessä ristikoiden kanssa tekee laadukkaista ristikoista jotenkin halveksittavia. Kaikkiin ristikoihinhan on ratkaisu. Toisiin ne julkaistaan ennemmin, toisiin myöhemmin. Ei ratkaisujen julkaisuajankohta vaikuta millään tavalla siihen, onko ristikko vaikea tai laadukas tai kenelle suunnattu. Siihen vaikuttaa vain se, kuka ristikon on laatinut. Ja jos laatijat ovat enimmäkseen samoja kuin Iisakissa, on lupa odottaa - ja kokemuksesta sanoa - että ristikot Albumissa ovat aivan yhtä tasokkaita kuin ennenkin. Riippumatta siitä, milloin ratkaisut ovat ratkojan nähtävissä. Kyllä aikuisilta ihmisiltä pitäisi voida sen verran odottaa itsehillintää, että jättävät ratkaisut katsomatta, jos on ylipäätään halua ratkoa ristikoita omien aivojen avulla. Minä ainakin odotan innolla huippuristikoiden vihjeiden oivalluksista saamaani nautintoa. 35 sivua Salon, Skytän, Joutsin, Keräsen ja kumppaneiden laatimia ristikoita. Enpä heti keksi, mistä paremmin vaativaan ristikkonälkään tyydytystä saisi.

Tarja, peukutan!
7. Satu10.11.2023 klo 21:23
Tarja ja Rune: minä taas olen sitä mieltä, että vaativien ristikoiden täyttelyn lisäksi on kiva odottaa, josko ratkonta olisi ollut oikein ja saisi pienen "palkkion vaivannäöstä". Vaikka palkinnot eivät ole suuren suuria, niin sekin on kuitenkin ihan kiva kannuste jatkaa ratkontoja. Onneksi en ole ainut näin ajatteleva!
8. Pekku10.11.2023 klo 22:12
Minä olen sen verran masokisti että haluan ratkoa Salot, Simbergit ynnä muut ilman takasivun apua vaikka niihin kuluisi useampi iltakin per ristikko kuten usein käykin. Kuinkahan moni viitsii moista tehdä kun apu on käden ulottuvilla. Eikä tässä ole mistään palkintorahojen metsästyksestä kyse vaan tämä ei vaan sovi Iisakin Ristikoihin
eikä Punaiseen Pelikaaniin. Eihän koulun kokeissakaan saanut luntata, heh heh. Toki me vastausten vihaajat voimme ostaa lehden ja tuhota vastaussivut.
9. Tarja10.11.2023 klo 22:59
Lainaus: 5. Tarja 10.11.2023 klo 20:12
Kyllä aikuisilta ihmisiltä pitäisi voida sen verran odottaa itsehillintää, että jättävät ratkaisut katsomatta, jos on ylipäätään halua ratkoa ristikoita omien aivojen avulla.

Jäikö Pekku ymmärtämättä tuo lause?
10. Joutilas11.11.2023 klo 07:33
Tiedoksi heille, jotka ratkovat vain palkintojen toivossa, että keskiaukeaman palkinto on 200€! :)
11. iso S11.11.2023 klo 13:22
Lainaus: 7. Satu 10.11.2023 klo 21:23
Tarja ja Rune: minä taas olen sitä mieltä, että vaativien ristikoiden täyttelyn lisäksi on kiva odottaa, josko ratkonta olisi ollut oikein ja saisi pienen "palkkion vaivannäöstä".

Meitä on moneen junaan eikä siinä ole mitään pahaa. Tuohon ajattelutapaan varmaan perustuu se teeveestä tuttu tapa: voittaja/oikea vastaus on (... pitkä tauko...) X. Minulle palaute oikean ratkaisun muodossa on yleensä yhdentekevä. Useimpien ristikoiden kohdalla uskon ratkoneeni oikein ja muiden kohdalla yleensä ei ole väliä, menikö oikein vai väärin. Joskus jokin ratkeamaton kohta on sellainen että siihen haluaisin vastauksen, mieluummin heti kuin kuukauden päästä.

Jos on kiva saada pieni palkkio vaivannäöstä niin sitten se on kiva, varsinkin jos palkkio on suurempi kuin vastaamisiin uhrattu summa.

Sen sijaan lienee aika masentavaa, jos tulkitsee ratkaisun olleen oikein silloin ja vain silloin harvoin kun tulee se pieni palkkio. Valtaosa lähetetyistä ristikoista on silloin "ollut väärin", ellei ole ottanut kopiota ja vertaa jukaistuun ratkaisuun!
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *