KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS VIIKONLOPPU 28.-29.10.2023

11373. IS Viikonloppu 28.-29.10.2023

Ylläpito27.10.2023 klo 01:29
Huomenna Pallos-Teemun ja Lavos-Heikin kakspuolonen kovis ja Parkkis-Antin piilis.
2. Kuju27.10.2023 klo 08:52
Odotuksena siis on, että kahteen edellisviikkoiseen verrattuna koviksen voisi täyttää vasemmalla kädellä heittämällä. (Hmmm... saapas näkee...)
3. Joutilas28.10.2023 klo 12:16
Mukava kuulla, täyttyikö ristikko Kujulta vasemmalla kädellä ihan heittämällä? Minulla ei edes oikealla kädellä. Alkuun pääsy oli hankalaa ja aluksi ristikko tuntui arvioitua vaikeammalta. Johtui varmaan pitkistä sanoista, joita oli kiitettävän runsaasti. Mutta sitten, kun alkoi sujumaan, niin täyttyi kuitenkin melko sujuvasti alle tunnissa, joten vaikeusarvio lienee suht oikea. Oma arvioni olisi 2+ alun takkuisuudesta huolimatta. Laatu oli tutusti taattua priimaa koko triolta. Kiitokset.
ps. Vielä täytyy todeta, että jäi sellainen mielikuva, että vähänkin huonompana päivänä tämä olisi voinut olla täysi kolmonen?
4. Ylihilseen28.10.2023 klo 15:02
Kiitos arviosta joutilas. Minä en viitsi tuollaista 2+ arvoista, helppoa ristikkolehteä nyt ostaa. Kotona on muita vanhoja ristikoita ratkottavaksi muutenkin ihan riittävästi.
5. Jiikoo28.10.2023 klo 15:30
Minulle kaksjapuolpalloset ovat käyneet monesti kolmosista. Kiitos arvioista, arvosteluista ja muistutuksesta, että tänään on taas laadukasta vkl-kovista tyrkyllä. Taidankin vetäistä nutun niskaan ja talsia Konalan S-Marketin kassojen suuntaan. Viihdejuomaakin löytyy saman katon alta eikä edes pitkään ripaan tarvitse koskea: automatiikka avaa ulko-oven ja ovi aulatilasta monopoliyhtiön viini- ym. hyllyille on kutsuvasti ammollaan!
6. Kuju28.10.2023 klo 20:09
Alkuun pääseminen todella hankalaa. T-kirjaimia sai puolen tusinaa paikoilleen ja sitten alkoi pähkäily. Nyt on parissa tunnissa ylhäältä alas mitattuna puolikas ratkottu, mutta alemmasta puolikkaasta puuttuu vielä puolet.
7. isoäiti28.10.2023 klo 20:17
Hienoa, Joutilas, erinomainen suoritus! Tämä(kin) ristikko vaati minulta reilusti enemmän aikaa kuin sinun ratkaisusi, mutta ratkottu on kuitenkin. Palloset ovat minulle yleensä haastavia, niin nytkin. Niin pitääkin! Minusta tässä oli aineksia kolmemiikaksi.
8. Kuju29.10.2023 klo 09:25
No niin, valmista tuli. Oli loppua kohden hyvin palkitseva, kun sain virheitä korjailtua ja neronleimauksia aikaiseksi. Ainoastaan KUUKUNTA-vihjeen ratkaisua en oikein ymmärrä, mikä se yhteys on.
9. Pike29.10.2023 klo 09:29
Eipä luulisi tuossa olevan mitään epäselvää, Kuju?
10. Kuju29.10.2023 klo 09:51
Juu, tajusin sen melkein heti postaukseni jälkeen.
11. Aleksanteri29.10.2023 klo 11:19
Olipa viihdyttävä ristikko. Pienen alkukankeuden jälkeen ratkesi sutjakkaasti. Hauskoja pitkiä ratkaisusanoja. Ja ennen kaikkea kuvat ja tekstit selkeitä. Ei tarvinnut silmälaseja..
12. Jaska29.10.2023 klo 12:18
Kyllä Pallosen bravuurin ansiosta lehti kannattaa ostaa, vaikka minullakin ratkonta-aika osui haarukkaan 2+ = 1-1,5 h. Ai jee, että mä oon hyvä. Leuhkimisestani on kaikin mokomin lupa ärtyä.

Sanasto on vankka, plusmerkistö sankka, aukioisuus rankka. Sanakeskipituus hurja 6,79. Pakkohan tämä on täyskympillä palkita. Tosin sille olisi ollut tarjolla lisähohtoa muutaman kirjaimen muutoksella ylälaidassa.
13. Elva29.10.2023 klo 15:06
Viihdyttävä kovis. Ei jäänyt epäselvyyksiä. Outoa oli, että melkein kaikki epävarmat kokeiluni osuivat oikeaan. Siitä syntyi itsevarma voittajan tunne, joka säilyi loppuun saakka. Hieno ristikko.

Kultin Tavis oli myös upea. Harmillisesti jäi kahden tavun aukko kaakon kulmauksen sanaan, jota vielä pitää fundeerata. Sakari Pajakosken Ristis oli tavallisen monipuolinen. Jaksan ihastella hänen kekseliäisyyttään. Parkkisen piiliksessä oli sujuvuuden ohessa muutamia hankalampia kohtia, jotka onneksi selvitin.
14. Justiina29.10.2023 klo 16:56
Niinhän sitä sanotaan, että alku aina hankalaa...sitä se oli, mutta täyttyipä kovis kuitenkin, viimeisenä lounaan loppujen lopuksi helpot sanat. Kääntis ja piilis myös ratkottu, mutta tavuristikossa keskellä joku tavu uupuu, vissiin tuosta kännistä kulunut liian kauan aikaa!
15. Elva29.10.2023 klo 19:58
Keksinpäs (13.) Taviksen sanan puuttuvan kolmannen (pimeän) tavun. Neljäs tavu olikin oikein. Asia oli minulla tiedossa, mutta olin fiksoitunut väärään sananmuotoon.
16. Jiikoo30.10.2023 klo 14:37
Onkohan kaikki Pallosen IS-Kovikset rankattu aina lähtökohtaisesti 2½-tasolle? En ole montakaan vuotta niitä ratkonut, mutta enpä äkkiä muista häneltä kolmos- tai kolmosmiikkaoletettuja bonganneeni. Ihan kolmosesta kävi minulle tämäkin. Lauantaina sain työllä melkoisella 8 avainkirjainta kokoon, mutta avainkirjain nro 6 ja laaja alue sen ympärillä loisti tyhjyyttään (pelottavan näköisen aukion pääkuvan alla olin sen sijaan saanut hyvällä onnella täyteen ihmeen nopsasti). Sunnuntai oli omistettu (turhalle) hirvielikoiden perässä juoksemiselle (luurin laskuriin yli 15 000 askelta). Tänään istuinkin sitten pitkän rupeaman saadakseni tämän palloslavoniuksen umpeen ja lopulta onnistuinkin. Upea laatimus!

Ruokakuntamme pehmisspesialisti hoiteli oman leiviskänsä varsin vikkelästi, tapansa mukaan. Kyseinen vkl-IS-sivu on varsin hyödyllinen – sen ansiosta vältyn saamasta sapiskaa pennosteni tuhlaamisesta lehteen ja tekstareihin. Onnistui mokoma saamaan toissa kesänä satasenkin tililleen!
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *