KESKUSTELUT > RISTIKOT > PASSELI PELIKAANI 6/2023

11339. Passeli Pelikaani 6/2023

Jukkis19.9.2023 klo 14:45
Passelin 6/2023 sivulla 13 on teemakrypto, jossa ei ole kerrottu sitä teemaa. Onko teeman keksiminen siis osa tehtävää?
2. Aleksanteri20.9.2023 klo 14:40
Minustakin on outoa,ettei teema-ja anagrammikryptoihin oltu merkitty aihetta. Eki puhui Jussi Raittisesta lehden teemana, mutta en olisi ainakaan minä osannut yhdistää Jussia ko. aiheisiin. Oli pakko "luntata" vastauksista tehtävien ensimmäiset sanat,jotta pääsin alkuun,kun en ole penaalin terävin kynä...
3. Jukkis20.9.2023 klo 15:55
Koska en juuri sokkokryptoista perusta muuten kuin potentiaalisina rahasampoina, niin lunttasin kanssa sivun 13 teeman ratkaisusta.
4. Aleksanteri20.9.2023 klo 18:00
Korjaukseksi edelliseen "lausuntooni" anagrammi kryptosta löytyy vihje teemasta. En vain aluksi älynnyt sitä eli ei penaalin jne...
5. Tarja24.9.2023 klo 20:40
Ihmetyttää tosiaan, että kukaan ei tännekään ole vaivautunut teemakrypton teemaa ilmoittamaan. Ehkä näitä säikeitä ei sitten luetakaan. Jouduin edellisten kirjoittajien tapaan tsekkaamaan vastauksista, että mitä kryptossa haetaan. Ja sen verran monta sanaa tuli silmien eteen, että sen jälkeen ei innostanut alkaa pelkkää kopiointityötä tekemään ja minun osaltani krypto saa olla.
Sitten pelkkää mielipideasiaa. Olen tykännyt poikkiteloin kryptoista niin kauan, kunnes tuli tämä uusi anagrammi-idea. Vielä viimekertaiset lyhyet anagrammit menivät, mutta tämänkertaiset pitkät sanat saavat minulta kyllä jäädä ratkomatta. Etenkin, kun ei tarkalleen tiedä, mitä sanoja edes haetaan. Toki pystysuoraan on annettu jonkinlainen vihje, mutta kun en anagrammeista, etenkään pitkistä sellaisista, tykkää, niin saa olla tämäkin tehtävä tekemättä. Ehkä jotkut ratkojat ovat anagrammeja toivoneet, kun sellaiseksi tämä tehtävä on muutettu, mutta minä en siihen joukkoon kuulu.
6. Rune25.9.2023 klo 09:11
Lainaus: 5. Tarja 24.9.2023 klo 20:40
Ihmetyttää tosiaan, että kukaan ei tännekään ole vaivautunut teemakrypton teemaa ilmoittamaan. Ehkä näitä säikeitä ei sitten luetakaan. Jouduin edellisten kirjoittajien tapaan tsekkaamaan vastauksista, että mitä kryptossa haetaan. Ja sen verran monta sanaa tuli silmien eteen, että sen jälkeen ei innostanut alkaa pelkkää kopiointityötä tekemään ja minun osaltani krypto saa olla.
Sitten pelkkää mielipideasiaa. Olen tykännyt poikkiteloin kryptoista niin kauan, kunnes tuli tämä uusi anagrammi-idea. Vielä viimekertaiset lyhyet anagrammit menivät, mutta tämänkertaiset pitkät sanat saavat minulta kyllä jäädä ratkomatta. Etenkin, kun ei tarkalleen tiedä, mitä sanoja edes haetaan. Toki pystysuoraan on annettu jonkinlainen vihje, mutta kun en anagrammeista, etenkään pitkistä sellaisista, tykkää, niin saa olla tämäkin tehtävä tekemättä. Ehkä jotkut ratkojat ovat anagrammeja toivoneet, kun sellaiseksi tämä tehtävä on muutettu, mutta minä en siihen joukkoon kuulu.

Samoilla aatoksilla täälläkin!
7. TH25.9.2023 klo 09:23
Ihme valitusta, olihan tuo sokkoteemakrypto helpompi, kuin PuPen sokkokrypto koskaan.
8. Ylläpito25.9.2023 klo 14:05
Kaikesta huolimatta pahoittelut, että vastaus kesti. Oli kunnon moka, että teema jäi lehdessä kertomatta. Se on "13 Britteinsaarten kaupunkia symmetrisesti pystyakselin suhteen".
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *