KESKUSTELUT > RISTIKOT > SK 37/2023

11336. SK 37/2023

kaplas14.9.2023 klo 17:56
Selkeä muuten, mutta uusia sanoja pukkasi muutamia.
2. Jiikoo14.9.2023 klo 22:40
Viihdyttävät ja nautittavat keskikimurantit tehtävät! Joutsin kakkosessa alkuunpääsy jopa yllättävän tiukkaa, mutta sen jälkeen ratkonta sujui luontevasti eikä apuneuvoihin onneksi tarvinnut turvautua. Parkkisen piiliksen sanat enimmäkseen lyhyitä, joukossa ilahduttavasti vähän harvinaisempaakin tavaraa ja vihjeistys monipuolista. Kiitosta ja kunniaa kummallekin taholle!
3. PM14.9.2023 klo 23:20
Molemmissa tehtävissä oli uusia sanoja, jonkalaisten käyttöä piilokirjaimia sisältävinä toivoisi laatijoiden välttelevän. Jopa tietolähteiden käyttö tuli tarpeelliseksi!
4. Heppu17.9.2023 klo 11:47
Oikein hyvä ristikko. Linnan kapteenin löytäminen hidasti ratkontaa.

Fun fact. Oltiin päästy Funnyn kanssa lehteen Halonen-Pokka -ristikosta.
5. Funny17.9.2023 klo 11:57
Juu, hämmästytti hieman. Hassu juttu, en ole tilaaja, mutta sain juuri tämän lehden näytenumerona himaan. Yritin illalla ratkoa, mutta pitää etsiä pehmeä lyijykynä, niin onnistuu täyttäminen paremmin. Ovat taas palanneet tuohon hankalaan kiiltävään paperiin.
6. matts17.9.2023 klo 14:40
Heppo, Linnan kapteeni taisi olla ensimmäisiä sanoja jonka laitoin kun se oli niin tarkka vihje.
7. Heppu17.9.2023 klo 17:55
Matts. Näin onni täällä vaihtelee.
8. TKu17.9.2023 klo 19:55
Lainaus: 3. PM 14.9.2023 klo 23:20
Molemmissa tehtävissä oli uusia sanoja, jonkalaisten käyttöä piilokirjaimia sisältävinä toivoisi laatijoiden välttelevän. Jopa tietolähteiden käyttö tuli tarpeelliseksi!

Miten minä en huomannut yhtään uutta sanaa... Harvinaisia ja vanhoja kylläkin. Piilosana täyttyi kahdella kierroksella, vaikka heti ensimmäinen vihje oli aluksi täysin käsittämätön. Ristikossa jouduin taas googlettamaan muutaman nimen, jotka kyllä löytyivät netin syövereistä nopsasti. Tirppoja en tunnistanut suoraan kuvista ennen apukirjainten löytymistä. Hyvät oli tehtävät, googletustarvetta lukuunottamatta.
9. PM17.9.2023 klo 22:08
Tku, ehkä omaat laajemman määrän sanoja eri elämänalueilta kuin minä. Minulle uusia olivat piiliksen vihjeen ps4 ja ristikon vihjeen 'viljeltyjä' ratkaisusanat ja myös oikean laidan lintu. Niiden piilokirjaimet jouduin etsimään.
En väitäkään, että nämä sanat esiintyisivät ensi kertaa ristisanatehtävissä.
10. TKu18.9.2023 klo 13:08
Lainaus: 9. PM 17.9.2023 klo 22:08
Minulle uusia olivat piiliksen vihjeen ps4 ja ristikon vihjeen 'viljeltyjä' ratkaisusanat ja myös oikean laidan lintu. Niiden piilokirjaimet jouduin etsimään.

Nuo olivat juuri niitä, joihin viittasin "harvinaisella". Pientä piristystä ratkontaan!
11. Elva24.9.2023 klo 20:03
Koska tällä hetkellä asun kahdessa eri paikassa, postini tulee milloin minnekin, joten sain lehden käsiini vasta tänään. Mainio Pekka Joutsin kaksitähtinen ristikko. Kolme pitkää linnunnimeä oli minulle tuntemattomia, mutta niin vain muodostuivat jostain takaraivoni kätköistä kuin itsekseen, googlaamatta.

Antti Parkkisen piilis jää myöhemmäksi.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *