KESKUSTELUT > RISTIKOT > SK 36/2023

11333. SK 36/2023

PM8.9.2023 klo 16:16
Piilosana vaikutti varsin mielenkiintoiselta. Vihjeiden ensi lukemisella löysin vain muutaman vastaussanan, mutta sitten niitä vähitellen putkahteli tietouteen ja paperille. Tehtävä ratkesikin yhden istunnon aikana. Laatijan persoonallisuuden uskon havainneeni, positiivisesti!
Toisen istunnon aikana ratkoin ristikkoa, jolloin syntyi kolmea kirjainta vaille täysi ratkomus. Yleistietoudessani lienee vakavia puutteita, sillä jouduin nuo kirjaimet hakemaan tietolähteistä. Näin ei tulisi olla yksitähtiseksi rankatun ratkomisessa. Kirjaimista kaksi oli piilokirjaimia.
2. Jiikoo8.9.2023 klo 18:02
Pitkälä ja Lahtinen eivät nähdäkseni ole ehtineet vielä SL-laatijoiden vakijoukkoon, mutta eväitä tuntuu löytyvän ja toivotan osaltani molemmat tervetulleiksi SK-tehtäväsivulle!

Lahtisen piiliksestä aloitin, eikä ollut todellakaan helppoa minun eväilläni! Tunnustan nauttineeni tilkan arrakkia parin anagrammin makuisen kohdan ratkonnan jouduttamiseksi, tämä helpottikin oleellisesti.

Ristikko oli mielenkiintoinen ja viihdyttävä. Minulle Pitkälä on leimautunut kovien kolmosten maakariksi. Niihin eivät minun kykyni ole tahtoneet riittää, mutta hänen kakkosistaan olen nauttinut täysin siemauksin eikä tämä yksitähtinenkään suinkaan mikään turhanpäiväinen tehtävä ollut.
3. HK9.9.2023 klo 17:30
Lahtisen piilosana oli mielestäni tähän mennessä paras hänen SK:ssa julkaistuistaan. Piilovihjeissä ei jäänyt mikään kaivelemaan, vaikeutta oli pienine harhautuksineen sopivasti ja monta nokkelaa ideaa löytyi.
4. ja11.9.2023 klo 20:02
Vaikka ensilukemalta en keksinyt vihjeistä yhtäkään, oli piilosana tällä kertaa nopeasti ratkaistu. Eniten pidin vs18, vs19. Vaikka olivat lyhyet sanat, koin oivaltamisen elämyksen
5. Elva12.9.2023 klo 23:51
Jälleen myöhässä ratkoin tehtävät. Pitkälältä kiva yksitähtinen ja mainio piilis Heikki Lahtiselta. Viimeisenä ratkesi
vs 17, jota ihmettelin pitkään ennen kuin tajusin mistä on kyse.
6. kaplas13.9.2023 klo 16:00
Pitkällä oli - selkeä.
7. kaplas13.9.2023 klo 16:47
No niin. Pitkälä.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *