KESKUSTELUT > RISTIKOT > SK 34/2023

11320. SK 34/2023

Elva24.8.2023 klo 22:38
Mainiot tehtävät: Pekka Joutsin kaksipuolikas ristikko ja Ekin piilis Ristikko oli viihdyttävä ja helposti lähestyttävä ja eteni mukavaa vauhtia. Piilis otti oman aikansa, mutta oli ratkottavissa ilman ylivoimaisia ponnisteluja. Q
2. PM26.8.2023 klo 10:39
Mainiot olivat todellakin nämä tehtävät kokeneilta laatijoilta. Ratkoin ne eilisiltana.

Tehtävien ratkomisissani oli yhteisiä piirteitä. Kumpikin onnistui yhdellä istunnolla, ilman tietolähteitä, kuitenkin kahdella eri istunnolla. Molemmissa oli mukana myös tietovihjeitä, ja ne kävin faktantarkistusvaiheessa läpi tietolähteistä. Oikein olin ratkonut.

Yksi ero oli siinä, että piiliksen ratkonnan mentyä läpi suhteellisen nopeasti otti ristikon ratkominen aikaa selkeästi enemmän. Ja olihan siinä mm. monipuolinen kirjaimisto. Ristikon pääkuvan henkilö vaikutti tutulta nimen palautuessa mieleen kuitenkin vasta aivan ratkonnan lopussa. Piilosanassa pidin eniten vihjeistä ps2 ja ps4 ja niiden vastaussanoista.
3. Heppu26.8.2023 klo 22:13
Olipas mainio ristikko..hyvä idea pääkuvassa, monipuolista sanastoa, vekkuleita vihjeitä. Mikko Rotaron ratkaisu selvä, mutta loogisuus vähän sumeaa.
4. eol27.8.2023 klo 20:35
Liityn ristikon kehujiin. Hepun (3.) mainitsema vihje ei itse asiassa ole MIKKO ROTARO vaan MIKKO ROTALO, jolloin se kyllä on aivan looginen vihje 8-kirjaimiselle ratkaisusanalle.
5. Heppu27.8.2023 klo 23:23
Eol. Kirjoitusvirhe Rotalon kanssa. Tarkoitin että siinä vähän venytettiin tuota vihjetyyppiä.
6. Funny27.8.2023 klo 23:56
Parhaat laatijat eivät pelkästään venytä, vaan jopa keksivät uusia vihjetyyppejä. Näin saadaan ratkojat pysymään hereillä ja valppaina.
7. kaplas28.8.2023 klo 17:55
Ihan pätevää ratkottavaa.
8. Jiikoo31.8.2023 klo 23:44
Oltuani viikkotolkulla metsittymässä palasin tänä iltana residenssiini ja löysin nipun odottamassa olleita SK-lehtiä tehtävineen. Tämä numero osui kouraani yhdeksän maissa. Ihmeiden aika ei ole ohi: molemmista tehtävistä olen nyt saanut vastaukset sähköpostatuiksi, noin varttia ennen deadlinea! Jotain on vajaata kummassakin, mutta arvontaan oikeuttavat (?) avainkirjaimet selvillä. Avuitta en sentään selvinnyt, mutta otan oikeuden onnitella itseäni samalla kun kiitän upeista tehtävistä!
9. Jiikoo31.8.2023 klo 23:56
Lainaus: 8. Jiikoo 31.8.2023 klo 23:44
”...molemmista tehtävistä olen nyt saanut vastaukset sähköpostatuiksi, noin varttia ennen deadlinea! Jotain on vajaata kummassakin, mutta arvontaan oikeuttavat (?) avainkirjaimet selvillä. ”

Piilis täyttyi nyt viimeistä kirjainta myöten ennen vuorokauden vaihtumista. Ehkä en olisi ehtinyt lähettää vastaustani, ellen olisi etuillut ja tyytynyt kirjaimiin 1–19.
10. Jiikoo1.9.2023 klo 00:10
Täyttyipä nyt ristikkokin kokonaan – vähän myöhässä, joten kannatti osallistua, vaikka jokunen kirjain puuttuikin. Onneksi ei ratkaisevia kirjaimia!
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *