KESKUSTELUT > RISTIKOT > JOULUINEN HEDELMÄKAKKU

581. Jouluinen hedelmäkakku

Titta17.12.2003 klo 18:34
Tämmöttis netissä:

1 dl vettä
100 g voita
2 dl sokeria
4 isoa kananmunaa
2 dl vehnäjauhoja
3 dl kuivattuja hedelmiä
1 tl leivinjauhetta
1 tl suolaa
1 dl fariinisokeria
½ dl sitruunamehua
½ pähkinöitä
1 plo viskiä

Pese kädet. Varmista viskin hyvä laatu maistamalla. Ota iso kulho esiin, tarkista mielikuvasi oikeellisuus viskin laadusta. Toista tämä toimenpide tarvittaessa.

Käännä tehosekoitin päälle. Ota viskihuikka, sammuta tehosekoitin. Sekoita isossa kulhossa, lisää sokeri ja sekoita uudelleen. Maista, ja varmistu, ettei viski ole ehtinyt sumeentua. Jauhot kulhoon, ja anna käydä muutama minuutti. Käytä joutoaika hyödyksesi ja sekoita muutama Manhattan.

(n. 20 minuuttia myöhemmin)

Käännä tehosekoitin pois päältä. Vatkaa kulho vaahdoksi, ja lisää ne muniin... eiku toisinpäin. Kudelmat heppiin on seuraava toimenpide... heh heh... sekoita huolellisesti.

Pämppää wwhiskiä, ja varmista sen jäykkyys, ei sen vaan whiskin, stana.

Lisää kaksi kuppia suolaa, vai mitä helvettiä se nyt oli, ei vois vähempää kiinnostaa. Tarkista whisky, kuka kele on juonut mun viinoja. Nyt puristat munista... eiku sitruunoista mehut ja heitä pähkinät seinään.

Lisää yksi tee, lusikka ja sokeria tai... jotain mitä sitten löytyykään. Rasvaa uuni, käännä vuoka 2000 astetta plussaa. Älä unohda sokeuttaa. Heitä kulho ikkunasta, hörppaa loput kossustakin, ja...

Emmää teishtä tiärä, mutta mä ainashkin lähren baariin!
2. Jouni17.12.2003 klo 19:43
Titta, missä oli sitaatin loppukohta?
3. Titta17.12.2003 klo 19:46
Sitaatin loppukohta?
4. Jouni17.12.2003 klo 22:03
No joo, ymmärsin että siinä oli alku sitaattia joltain nettisivulta. Jossain kohtaa se sitten muuttunee omaksi tekstiksesi.

Itse en syö koskaan makeita ruokia, mutta tällaisen kakun voisin valmistaakin.
5. Titta17.12.2003 klo 22:07
Kyllä se on kokonaan netistä. Enhämminä ny tommosta... ainakaan pelkkää viskiä. ;)
6. Sopuli18.12.2003 klo 11:54
Ei viskiä, mutta brandypulloja piti yhtenä jouluna ostaa kakun hedelmien liottamiseen kaksi, kun ensimmäinen meni kokkaushengen kohotukseen. Ikinä niin kalliita kakkuja tehnyt kuin nämä jouluiset englantilaiset.
7. Maiju18.12.2003 klo 12:46
Minä laitan jouluisiin hedelmäkakkuihin Calvadosta. Oikein hyviä tulee.
8. Ekku18.12.2003 klo 13:13
Olenkin aina ihmetellyt, miksi minun leipomistani kakuista tulee niin kovin kuivakkaita. Täältä löytyi selitys! ;-)
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *